LICEUM System oceniania

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
Z PRZEDMIOTU FIZYKA

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

Oceniając stopień opanowania, zrozumienia nauczanego materiału przez ucznia stosuje się:

  1. Sprawdziany teoretyczne.
  2. Sprawdziany teoretyczno – zadaniowe i testy.
  3. Kartkówki, trwające 10 min ÷ 15 min, zapowiedziane albo niezapowiedziane, zawierające materiał z 3 ostatnich tematów lekcyjnych.
  4. Referaty, opracowania tematów wiążących się z omawianym materiałem (w oparciu o proponowaną i samodzielnie zebraną literaturą).
  5. Odpowiedzi ustne, zadania rozwiązywane na lekcjach.
  6. Aktywność na lekcjach, zadania domowe.

OCENY CZĄSTKOWE

  1. Prace typu 1, 2 i 3 są punktowane, a przejście z systemu punktowego do ocen jest następujące:
      0% ÷ 29%         niedostateczny
    30% ÷ 40%         dopuszczający
    41% ÷ 49%         dopuszczający +
    50% ÷ 60%         dostateczny
    61% ÷ 70%         dostateczny +
    71% ÷ 80%         dobry
    81% ÷ 90%         dobry +
    91% ÷ 100%       bardzo dobry
  2. Prace typu 3 i 4 oceniane są w skali ocen do oceny niedostatecznej do bardzo dobrej.
  3. Prace typu 6 wyróżnia się plusami lub minusami, których suma w ilości 5-ciu daje ocenę bardzo dobrą (pięć „+”) lub niedostateczną (pięć „-”). Oceny tego typu będą uwzględniane w ostatnim miesiącu przed klasyfikacją.

Końcowa ocena semestralna jest średnią ważoną wszystkich ocen cząstkowych, niosących każda z osobna konkretny stopień trudności.

  1. Sprawdziany teoretyczne (typ 1) ocenianie są z wagą 1
  2. Sprawdzenie zrozumienia i opanowania materiału metodami typu 3, 4 i 5 oceniane jest z wagą 1
  3. Sprawdziany teoretyczno – zadaniowe i testy (typ 2) oceniane są z wagą 2

Ocenę celującą otrzymuje osoba, która została co najmniej finalistą konkursów fizycznych na szczeblu wojewódzkim albo okręgowym, przy założeniu, że otrzymuje ocenę bardzo dobrą na zakończenie semestru lub koniec roku szkolnego.

UWAGI

  1. Pisemne prace typu 1, 2 i 3 oraz prace typu 4 są obowiązkowe – nie uzupełnione w określonym terminie wnoszą ocenę niedostateczną z podanymi wyżej wagami.
  2. W ciągu semestru można poprawić jeden dowolnie wybrany sprawdzian. Ocena ze sprawdzianu poprawkowego jest ostateczna.
  3. Osoba, która korzysta z niedozwolonych form pomocy otrzymuje ocenę niedostateczną wraz z osobą, która tej pomocy udziela.

USTALENIA DOTYCZĄCE WPISÓW JEDNOLITEJ OCENY SEMESTRALNEJ
I KOŃCOWOROCZNEJ

Ocena semestralna jest średnią ważoną ocen cząstkowych, a ocena końcoworoczna jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych na koniec każdego z semestrów, czyli:

SKALA OCEN

ŚREDNIA OCEN OCENA
do 1,50 niedostateczny
powyżej 1,51 do 2,60 dopuszczający
powyżej 2,60 do 3,60 dostateczny
powyżej 3,60 do 4,60 dobry
powyżej 4,60 bardzo dobry

Końcoworoczna ocena celujący może zostać wystawiona, gdy uczeń uzyska ocenę dobry albo bardzo dobry oraz przy spełnieniu jednego z poniższych warunków:

  • uzyskanie tytułu laureata konkursu fizycznego rangi wojewódzkiej albo ogólnopolskiej
  • uzyskanie tytułu laureata Olimpiady Fizycznej.

Ocenę dopuszczającą może otrzymać uczeń, który uzyskał średnią ocen minimum 1,51 przy założeniu, że liczba ocen pozytywnych jest nie mniejsza, niż ocen negatywnych.

Uzyskanie oceny niedostatecznej w pierwszym semestrze powoduje wystawienie oceny niedostatecznej na pierwszy semestr. Uzyskanie oceny niedostatecznej w drugim semestrze powoduje wystawienie oceny niedostatecznej na koniec roku szkolnego. Uzyskanie oceny pozytywnej na koniec roku szkolnego jest możliwe tylko po zaliczeniu semestru pierwszego.

REZYGNACJA Z ZAJĘĆ NA POZIOMIE POSZERZONYM

W przypadku rezygnacji ucznia z zajęć na poziomie rozszerzonym ostateczna ocena z przedmiotu wystawiana jest na podstawie wyników nauczania uzyskanych w pierwszej klasie.


Print Friendly, PDF & Email
   Send article as PDF